Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Vi erbjuder följande betalsätt för tillfället och fler kan komma att bli tillgängliga inom kort:

  • Klarna
    Enkel och smidig betalning via Klarna. 
  • Visa kort samt Mastercard

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

 

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

Standardfrakt
  • Pris för frakt, 75 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Paketet skickas spårbart med Postnord, Schenker eller DHL. 
  • Ordern skickas inom 1-3 dagar och är därefter beroende av fraktbolagets leveranstid. Vilket oftast är 3-5 arbetsdagar. (OBS: Under juli månad skickas ordern inom 1-7 dagar! Samt inför jultider kan leveranser ta något längre tid.)

Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Uthämtning i butik

Uthämtning i butik sker under ordinarie öppettider. Uthämtning övrig tid görs genom att kontakta oss på Ett Hus.

Transportskada

För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be chauffören eller ditt utlämningsställe notera skadan och signera.

Skulle paketet ha synliga transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta inom 1-3 dagar. Kontakta Ett Hus och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. Skadad vara får ej slängas, vi skickar en fraktsedel för retur av reklamation.

Returer

Returer sker på kundens egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel.  Artikeln ska returneras väl emballerad, i oanvänt skick och i originalkartong. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi rekommenderar att du sänder returen via spårbar försändelse eftersom du som kund ansvarar för att returen kommer fram till Ett Hus. 

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss via mail. Vid utövandet av ångerrätten ska varan återsändas till Ett Hus inom 14 dagar från att meddelande om utövandet av ångerrätten lämnades.  

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Matartiklar får tyvärr inte returneras.

Returer skickas till:
Ett Hus
Storgatan 37
523 30 Ulricehamn

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln om inte artikeln är defekt.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

 

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.


Övriga frågor:
Tveka inte att maila om det finns några oklarheter eller annat som du undrar över.